Čajanka ni le prijetna dejavnost, temveč ima številne vzgojno-izobraževalne prednosti. Otrokom omogoča učenje skozi izkušnje, spodbuja socialne veščine, razvija kulturno obnašanje in omogoča prijetno druženje. Skozi to izkušnjo so otroci dobili izkušnje, ki jih lahko prenesejo v vsakdanje življenje.
Deček je za svoj rojstni dan povabil babico na čajanko v vrtec in tako smo v skupini dobili priložnost za povezovanje generacij. Pogosto povabimo na obisk knjižničarko, ki je prav tako vesela tovrstnega druženja. Dogodek je tako povezan s pripovedovanjem zgodb. Priprava rituala je celosten proces, ki združuje organizacijske in socialne vidike. Krepi občutek pripadnosti, saj otroci ustvarjajo prijetno vzdušje. Poskrbijo za pripravo prostora in ambienta. Čajanka nam je dala priložnost povezovanja s kreativnimi dejavnostmi. Igrali smo se igre vlog, kjer so otroci igrali gostitelje in goste, kar razvija domišljijo. Daje možnosti medsebojnega povezovanja, saj so starejši otroci v pomoč mlajšim pri nalivanju in pripravi čaja in pogrinjkov. Služi tudi kot umirjena dejavnost, ki otrokom pomaga pri zmanjševanju stresa in tesnobe. Pitje čaja deluje pomirjujoče in ustvarja občutek varnosti. Pripomogla je tudi k razvoju potrpežljivosti in čuječnosti. Otroci uživajo v trenutku, počasneje pijejo čaj in so bolj osredotočeni na doživetje. Skupno pitje čaja v prijetnem okolju ustvarja pozitivna čustva in občutek povezanosti. Glede na številne koristi dejavnost izvajamo redno, bodisi kot poseben dogodek bodisi kot del tedenskega rituala za sprostitev, povezovanje in učenje skozi izkušnjo.
Elma Dolenc in Julija Potrebuješ