V sklopu projektu »Katera čutila poznam?«, smo v dislocirani enoti Lom, v mesecu januarju spoznavali le-te. S projektom smo pridobili občutek za zavedanje samega sebe in svojih čutov (vid, sluh, okus, voh, tip); opazovanje in poslušanja drug drugega (skrb in spoštovanje); zavedanje o tem, da se med seboj razlikujemo (oblika obraza in čutil, barva oči, slepi in slabovidni, gluhi in naglušni) in da nas različnost/drugačnost bogati.

                                                                             

Najprej smo začeli z opazovanjem samega sebe v ogledalu, potem smo videno prenesli na list papirja in narisali svoj portret ter nato začeli z raziskovanjem narisanega (vid – oči, sluh – ušesa, nos – voh, usta – okus). Poleg omenjenih smo zaradi zanimanja otrok dodali še čutilo tip (roke, noge). Preko različnih dejavnosti smo raziskovali naša čutila in njihovo pomembno vlogo, in sicer: spoznavanje in rokovanje z optičnimi pripomočki ter njihova izdelava (očala, povečevalno steklo, daljnogled), seznanjanje s slepoto ter življenjem slepih in slabovidnih  (igre zaupanja, ogled knjig za slepe – Braillova pisava); spoznavanje zvoka in njegove različnosti z različnimi poskusi, seznanjanje s slovenskim znakovnim jezikom in uporabo le-tega v vrtcu; oblikovanje družabne igre za raziskovanje čutila voh; prepoznavamo različne okuse (sladko, slano, grenko, kislo); tipamo in ugotavljamo različnost materialov (gladko, hrapavo, trdo, mehko).

Skupaj z otroki smo izdelali tudi čutni kotiček, v katerem še naprej raziskujemo čutila preko igre (didaktične in družabne igre).

Tjaša Kovič in Erika Čemažar

Dostopnost